Hamarosan esküvőd lesz vagy még csak álmodozol? Látogass el a 2018-as őszi esküvő kiállítás helyszínére, ahol idén a Secret Stories magazin megvásárlásával egy Daalarna ruhát is nyerhetsz!
Már három éve annak, hogy Dégi Attila és csapata elhatározta, hogy belevágnak – az azóta minden év őszén megrendezett – Közép-Európai Esküvő Kiállítás lebonyolításába. Az ötlet születése sorsszerű volt: egy londoni esküvő kiállításon tett látogatásukon tapasztalt és látott színvonalas kiállítók sora, a színpadi programok és a páratlan hangulat együttese hívta életre azt a gondolatot, hogy ezt a miliőt itthon is meghonosítsák.
Az elmúlt évek alatt, a kiállítás egyre inkább kiterjedtebbé vált, mára pedig már stabil helyet foglal el a menyasszonyok naptárjában.
A Közép-Európai Esküvő Kiállítás viszont több, mint szépen elhelyezett standok összessége. Attila sokat mesélt arról, hogy milyen fontos számukra, hogy a párok valós segítségére legyenek, és hogy számos ötlettel, tanáccsal és élménnyel gazdagítsák az évről-évre egyre nagyobb számban hozzájuk látogató vendégeiket. Legyen szó esküvői iskoláról, színpadi programokról, vagy akár egy szombat esti bulihangulatról. Egy biztos, a kiállításon minden látogató megtalálhatja azt, amit keresett. Sőt, sokkal többet is. Erről beszélgettünk Dégi Attilával, a kiállítás főszervezőjével és tulajdonosával.
Egy esküvő kiállításnak kétségtelenül számos előnye van, amelyek nagyban megkönnyíthetik a szervezés folyamatát. Számodra melyek azok a pozitivitások, amely miatt különösen ajánlanád az esküvőjükre készülő párok számára, hogy látogassanak el a kiállításra?
Az esküvőszervezés során gyakran hivatkoznak arra a menyasszonyok, hogy ott az internet, annak összes előnyével, ahol közel minden információ elérhető. Ez valóban így van, képzeljük el viszont, hogy ha minden szolgáltató közül kiválasztunk 10-15 személyt, akiktől ajánlatot kérnénk, és személyesen is szeretnénk találkozni velük. Ennek a lebonyolítása több hetet is kitehet, míg az őszi esküvő-kiállításon – egy helyen – az ország minden részéről találkozhatsz szolgáltatókkal, a legkülönbözőbb kategóriákban.
Ez azt jelenti, hogy 1-2 nap alatt egy olyan merítést tudsz szerezni, amiből egészen biztosan meg tudod szervezni az esküvődet; nem kell külön-külön telefonálgatnod és időpontokat egyeztetned.
A kiállítás másik előnye, hogy lehetőséged van szinte minden kérdésedre azonnal választ kapni, hiszen itt van az adott cég értékesítője, akitől személyesen is van lehetőséged árajánlatot kérni. Mindez sokkal gyorsabbá teszi a szervezési feladatok lebonyolítását. Lehetőséget kapsz arra is, hogy azoknál a szolgáltatóknál, akiknél különösen fontos a személyiség és a szimpátia, két perc alatt meg tudsz győződni arról, hogy számodra ő az ideális szolgáltató. Nem utolsó sorban, ha jól szeretné érezni magát az esküvőre készülő pár, megtekinthetik a legújabb kollekciókat felvonultató divatbemutatókat, részt vehetnek az esküvő iskolánkban, tanulhatnak táncolni, megpihenhetnek a VIP lounge-ban, sőt készültünk szombat estére egy kis exkluzív programmal is.
Három DJ és három zenekar fog majd bemutatkozni élőben a színpadon, ahol valós bulihangulatban lehet majd meghallgatni őket – ezzel is könnyítve a választást.
Milyen típusú kiállítókat, szolgáltatókat vártok a rendezvényre?
Az esküvői coach-tól kezdve, a fánkfalon keresztül, a selfie robotokon át az örömanya ruháig minden megtalálható lesz a kiállításon. Természetesen a klasszikus értelemben vett esküvői szolgáltatók is kilátogatnak – jelen lesz körülbelül 70 helyszín, legalább 30-40 fotós, megannyi dekoratőr, cukrász, meghívós, ceremóniamester, esküvőszervező, tánctanár, zenekar, DJ, bútorok bérlésével foglalkozó cégek, köszönőajándékok – mindannyian az ország számos pontjáról.
A beszélgetésünk során felmerült, hogy egy esküvő iskolával is készültök, amely már az elnevezése alapján is nagyon beszédes és ígéretes. Hogyan kell ezt elképzelni, mivel tudjátok majd segíteni a párokat?
Az esküvő iskolánk körülbelül egy hatvan férőhelyes részen kap majd helyet egy szeparált előadó pódiummal, ahol előre meghirdetett programokkal várjuk a hozzánk látogatókat. Itt olyan típusú előadásokat kell elképzelni, amelyek különböző témakörökben szolgálnak tanáccsal, egyúttal felhívják a párok figyelmét arra, hogy mennyiféle lehetőség létezik – ezek közül pedig melyek azok, amelyekre érdemes figyelmet szentelni, és mi az, amelytől célszerű tartózkodni. Például vendégül hívtuk Schiffer Miklóst, aki stílus és divattanácsadással kapcsolatos előadással készül, de kiemelhetném az Ilcsi kozmetikum egyik szakmai vezetőjét is, aki a bőr- és szépségápolás témájában ad majd tippeket a menyasszonyoknak.
Érkezik majd egy tánctanár is, aki különböző praktikákat mesél arról, hogy milyen típusú táncot kinek ajánl, illetve érintjük majd a klasszikusnak mondható témákat is, úgy mint például a catering vagy a helyszín. Összességében elmondható, hogy mindegyik előadásunk – a tanácsadás és az információátadás mellett – azt a célt szolgálja, hogy segítséget nyújtsunk a pároknak abban, hogy később tudjanak majd kérdezni az adott szolgáltatóktól.
Meghatározható egy olyan pont a szervezés során, amikor érdemes kilátogatni a kiállításra? Mennyire szükséges előre gondolkodni és időben lefoglalni a szolgáltatókat?
Ha egy pár eldöntötte, hogy összeházasodnak, és megállapodtak az időpontot illetően is, akkor az már egy jó kiindulási alap ehhez a kérdéshez. Ha valaki például 1,5-2 évvel későbbre tűzi ki az időpontot, akkor akár ki lehet látogatni kétszer is – egyszer ötletelni, egyszer pedig konkrét igényekkel. Meghatározó lehet az időtartamon túl az is, hogy milyen időszakra esik a pár esküvője. Ha főszezonban gondolkodnak – tehát május elejétől szeptember közepéig –, és ezen belül is szombatra tűznék ki az esküvőt, akkor hamarabb kell elkezdeni gondolkodni. Ha főszezonban, de pénteken, vagy főszezonon kívüli időpontban tartanák az esküvőt, akkor viszont nem kell annyira kapkodniuk.
Egy esküvőt fizikailag meg lehet szervezni két hét alatt is, a döntő tényező mindig az, hogy mikorra esik majd az időpont.
Mennyire célszerű „felkészülten” érkezni a kiállításra? Legyen a párok fejében egy koncepció, amely alapján haladhatnak, vagy inkább vágjanak bele a közepébe, és sodródjanak a látottak alapján? Mit tanácsoltok, van erre egy jól bevált struktúra?
Ha valaki határozottan készül az esküvőjére, akkor már a rendezvény előtt kaphat egy pontos képet a kiállítókról, hiszen a honlapon már minden ezzel kapcsolatos információ megtalálható. Ilyenkor akár célirányosan is meg lehet keresni a konkrét szolgáltatót. Ha valaki viszont csak kíváncsiságból látogat ki, és ötleteket szeretne gyűjteni, akkor azt tanácsolom, hogy bújjon bele egy kényelmes cipőbe, és sétálja végig az egész kiállítást, mert bárhol találhat izgalmas dolgokat. A Gundel étterem rendezvény igazgatója fogalmazta meg nagyszerűen azt, hogy miért jó kijönni az esküvő-kiállításra: nemcsak azért, mert válaszokat kaphatsz a kérdéseidre, hanem azért is, mert olyan kérdések merülhetnek fel, amire nem is gondoltál. Tehát a célunk ezekre a dolgokra felhívni a párok figyelmét.
A gyakorlatban hogyan kell elképzelni a kiállításon való részvételt? Hogyan zajlik az ajánlatok kérése és adása a látogatók és a kiállítók között?
Vannak olyan szolgáltatások, amelyre ott helyben azonnal lehet adni egy kalkulációt, és vannak olyanok is, amelyek egy kis felkészülést igényelnek. A standok megjelenése is változó: lehetnek egészen kis alapterületűek, amelyek inkább csak egy-egy szóróanyagot osztanak, és vannak olyanok, ahol kompletten berendeznek egy rendezvényhelyszínhez hasonló tematikával rendelkező standot, hogy el tudják képzelni a párok, hogy az hogyan mutatna az esküvőjükön.
Megindult már a jegyek értékesítése? Lehetőség van online jegyvásárlásra is?
Természetesen van rá mód online is – a weboldalunkon már aktív az erre szolgáló felületünk –, de lehetőség van akár a helyszínen is jegyet vásárolni. A vendégeink négy különböző jegyből tudnak választani. Létezik egy normál, egyszeri belépésre jogosító jegy, illetve olyan is, amely mindkét napra biztosít belépést. Emellett készültünk egy VIP belépőjeggyel, ami tartalmazza a parkoló díjat, kiszolgálást a VIP lounge-ban, illetve belépést biztosít a szombat esti zártkörű buliba is. A negyedik típusú jegy egy úgynevezett csajos jegy, amivel egyszerre három hölgy vendégünk tud részt venni a kiállításon, továbbá kedveskedünk számukra egy-egy pohár pezsgővel és autóparkoló biztosításával is.
Készültök idén valamilyen meglepetéssel, aktualitással?
Kitaláltunk erre az évre egy olyan kezdeményezést, amit Happy Bridal Days-nek neveztünk el. Ezen a két napon az akcióban részt vevő szolgáltatóknál olyan kuponok válthatóak be, amelyek akár 10-40% kedvezményt adnak a pároknak a helyszínen foglalt vagy vásárolt szolgáltatások értékéből. Szeretnénk ezt egy olyan eseménnyé felépíteni, amelyre a menyasszonyok ténylegesen készülhetnek és számíthatnak. A kuponok letölthetőek a weboldalunkról, és akár egy 1 milliós költségvetésű esküvőnél is arányaiban legalább 150-200 ezret tudnak megtakarítani a költségek végösszegéből.
Te is örömmel vennél részt a 2018. november 10-11-én megrendezésre kerülő esküvő kiállításon? Látogass el a rendezvény honlapjára, ahol megtalálhatsz minden hasznos információt, érdeklődhetsz az idei kiállítókról, illetve részt vehetsz az akciós kedvezményben is! Ráadásul mi is számítunk a megjelenésedre, hiszen a kiállításon egy Secret Stories magazin vásárlásával akár egy Daalarna ruhát is nyerhetsz! Keresd a Secret Stories standját, ott találkozunk!