Minden, valamire való alapanyagcég kiállít a párizsi anyagkiállításon. Olyan hatalmas területet kell elképzelni, amely egyszerre bejárhatatlan. A Première Vision kulisszatitkai.
A Daalarna saját témakörében szokott ‘csak’ keresgélni, amely így a csipkékre és a selymekre összpontosít, de az Haute Couture alapanyagok kizárólag menyasszonyi és alkalmi ruhákhoz felállított standjait sem tudjuk végigjárni három nap alatt, pedig négy fős csapattal érkezünk a helyszínre. Anitán és rajtam kívül még a varrodavezetőnk és a tervezőasszisztensünk is velünk szokott utazni. – meséli Viki, a Daalarna marketing vezetője.
– Egy standon több ezer anyagminta található, újságlapméretű, körülbelül fél méteres csíkokra vágva. Fontos, hogy azonnal tudjunk döntést hozni, mert több ezer anyagot látunk egy óra alatt, visszakeresni pont ugyanazt szinte lehetetlen. Az egyetlen ok, amiért elbizonytalanodom, az ár. Ez a műfaj drágább, mint bármi más a divat világában. Elképesztő összegeket kérnek egy-egy anyagért, mérlegelnem kell, hogy mit bír el a magyar piac. Kitalálom, érdemes e egy felsőt készíteni a drágább csipkéből és egy megfizethetőbb anyagból szoknyát. Nem mindig lehet 8-10 méterből komplett ruhát varrni, mert senki nem fizetni meg az árát.
– Irigylem azokat a tervezőket, akik nem menyasszonyi ruhához keresik az anyagokat, mert nekik színben és mintában is változatosabb a keresgélés. Ugyanakkor nagyon inspiráló és izgalmas számomra, hogyan változik évről-évre a fehér csipke. A 2016-os trend a blush színre épít, amely egy halványrózsaszín árnyalat. Szinte már majdnem fehér, mégis kicsivel változatosabb. Továbbáa 2016-os kollekciót a printelt organza és a virágmintás anyagok uralják. Érdemes ezeket az anyagokat töményen látni. A három napos válogatás alatt minél többször látok egy izgalmas darabot, annál inkább el tudom dönteni, valóban tetszik e vagy sem. Az esküvői divatnál nem az évszak, hanem a kollekciók változása az, ami izgalmasabb. –
– Ha valami megtetszik máris rendelünk belőle egy-két ruhára valót. Az alapanyagkiállításon összesen 50-60 ruhához, egy mintakollekcióra válogatunk anyagokat. Az úgynevezett basic darabokból, mint az egyszínű selyem, a tüll nagyobb mennyiséget is merünk elsőre vásárolni, míg az újdonságok esetében inkább csak kísérletezünk, mennyire fogadja el a vendégkörünk. A komplett éves megrendelést a mintakollekció fogadtatása dönti el.