A ’90-es évek rengetegszer köszönt vissza az elmúlt időszakban, mind a divatvilágban, mind a lakberendezésben, ezért divatszakértő szerzőnk úgy döntött, hogy áttanulmányozza az akkori divathetek haute couture menyasszonyi ruháit. Rengeteg izgalmas dolgot talált, olyanokat, amik a mai napig ikonikusak és motiválóak. Az alábbi haute couture csodák (francia kifejezés, szó szerinti fordításban: „magas szabászat”) könnyedén megállnák a helyüket akár egy 21. századi esküvőn is.
Yves Saint Laurent, 1993
Ez a menyasszonyi ruha nagyon különleges és rendhagyó. Egyrészt anyagválasztásban (három különböző alapanyag találkozása), másrészt teljesen elrugaszkodott az akkori trendektől, vonalvezetéstől. Minimalista, de a fátyol nagyvonalú használata miatt mégis drámai a hatás. Az egy szál fehér lilliom pedig, mint csokor, szokatlan, de pont emiatt nagyon tiszta az egész look. A modellválasztás is tökéletes volt Yves részéről, Lucie de la Falaise első debutálása volt ez a kifutón, aki egy nem mindennapi családból jött (Loulou de la Falaise a nagynénje, Maxime de la Falaise a nagymamája és Keith Ricards az apósa), és itt éppen 16 éves volt.
Givenchy, 1994
Carla Bruni ebben az időben volt modellkarrierje csúcsán, ezért nem meglepő, hogy ő viselte az utolsó lookot az haute couture show-n. A legszembetűnőbb a hatalmas masni a hajban, ami egy merész húzás, de nagyon látványos és még ma is megállja a helyét. A szintén oversize gyöngyfülbevaló pedig tökéletes társa. Maga a ruha az 50-es éveket idézi, a hangsúlyos derék övvel, a lefelé bővülő szoknya és a gombok. Viszont a puffos ujjak friss lendületet adnak neki, emiatt is kortalan az összhatás.
Lanvin, 1990
Adott egy teljesen letisztult váll nélküli hosszú ruha, amit a Lanvin akkori tervezője (Claude Montana, az akkori Párizs tehetséges és ünnepelt tervezője, aki mára már sajnos teljesen eltűnt ) egy gyöngyökből álló felsőrésszel egészített ki. Ez már önmagában is izgalmas, de a drótból készült fátyolimitáció az egyik legérdekesebb, amit valaha láttam. Hatalmas ötlet, és ezektől egyszerre minimál és progresszív az egész look.
Versace, 1995
Gianni Versace úgy tartotta, hogy egy divattervezőnek a kötelessége áthágnia a szabályokat, és le kell döntenie a korlátoltság falait. Ezzel a ruhával ezt be is bizonyította! A fátyolon kívül minden más teljesen eltér a hagyományostól. A ruha mini, elől végig cipzáros, és kizárólag csillogó ezüst flitterből áll. A szabásvonal a 60-as évekre utal, amit még a karika fülbevaló is szimbolizál. Kate Moss arcára rengeteg glitterpor került, hogy még inkább fokozza a hatást és bebizonyítsa, hogy ez a menyasszony, egy cool és szexi menyasszony. És ebben – sok minden más mellett – Gianni utánozhatatlan volt!
Christian Lacroix, 1996
Lacroix-ról nem véletlenül mondják a mai napig, hogy az haute couture istene. Mindegyik darabon ott a kéznyoma, tele szenvedéllyel, precizitással. Ez a látványos ruha is erről árulkodik. Nagyvonalú anyaghasználat, a drapéria rafinált halmozása, a fűző mind a barokk kor előtt tiszteleg. A felsőrészen lévő fém díszítés, a korona és csipkefátyol pedig mind az akkori spanyol udvari divatra utal. Ha egy tündérmese tematikájú esküvőn gondolkodsz, akkor érdemes átnézni a francia tervező összes bemutatóját egy kis inpirációért.
Kövess minket az Instagramon és a Pinteresten is! A Daalarna szalonba időpontot kérni ide kattintva tudsz.