Ismét New Yorkba utaztak a Daalarna munkatársai, hogy a Bridal Weeken bemutassák a WHISPER kollekciót, amely különleges hangulatával és rendhagyó alapanyagaival igazi friss és új vonalat jelentett a kiállításon. A New York-i élményekről és tapasztalatokról Benes Anita, a Daalarna tervezője és Somlói Viktória, a cég sales- és marketingmenedzsere mesélt a Secret Stories-nak.

Fotók: One Fine Day Bridal Market /Kylee Yee Photo

Hogyan zajlott az idei One Fine Day Bridal Market?

Anita: Egy nagyon szép loft kiállítótérben rendezték meg a kiállítást, ahol kilátás nyílt New York utcáira. Minden ott töltött nap egy élmény volt. A szervezők hasonló célcsoport alapján, tudatosan és nagyon szigorú feltételeknek megfelelően válogatták össze a dizájnereket, akik jellemzően az ausztrál tervezők közül kerülnek ki. Stílusában ugyanazt a természetközeli hangulatot, ugyanazt a szabad életérzést képviseljük, mint az ausztrálok, ezért mi is szívesen csatlakoztunk a kiállításhoz, most már másodjára. Erre az időszakra esik a Bridal Week is, nagyon sok jó show-val lehet találkozni különböző rendezvényeken. A kereskedők, buyerek és esküvői ruhaszalonok tulajdonosai föl-alá rohangálnak ilyenkor a városban. Gyakorlatilag itt összpontosul az esküvői szakma színe-java, és az új ügyfelek megszerzésén túl arról is szól ez a hét, hogy megismerkedjünk az új trendekkel és irányzatokkal.

 

Ez az út nemcsak a kiállítás miatt volt különleges számotokra: részt vehettetek a The Knot magazin gáláján, és támogathattatok egy nagyon fontos ügyet is.

Anita: A gálát a The Knot esküvői magazin szervezte, amelyen a szakma képviselőit látták vendégül. Nagyon érdekes volt belelátni abba, hogy hogyan kell professzionálisan megszervezni egy ilyen hatalmas gálát. Az eseménynek a New York Public Library adott otthont, ami még monumentálisabbá tette az egyébként is elképesztő dekorációval feldíszített, tematikus stílusban megszervezett rendezvényt. A hangulatról fantasztikus zenészek, énekesek, előadók gondoskodtak, és persze nem volt hiány finom falatokból sem, például ázsiai, francia, amerikai ízekből, amelyekhez Moët pezsgőt szolgáltak fel a vendégek számára. Érdekes és izgalmas volt belecsöppenni ebbe a világba. Ami viszont még nagyobb jelentőséggel bírt ezen az estén, az a cél volt, amelyért a magazin, és mi, jelenlévők is összefogtunk. A The Knot magazin minket is felkért egy nemes ügy támogatására, amely a gyermekházasságok megszüntetését tűzi ki célul. Háromgyerekes anyaként különösen szívügyem, hogy olyan fontos ügy mellé állhatok, ami a gyerekekkel kapcsolatos – ezért is dolgozom együtt az UNICEF-fel és a jótékonysági vásárok kapcsán a Csodalámpa Alapítvánnyal. Szerintem nagyon fontos, hogy az ember az ismertségét és a lehetőségeit felhasználva csatlakozzon ilyen kezdeményezésekhez.

Mi az esküvőszakmában csak olyan emberekkel találkozunk, akiknek ez az időszak csak a boldogságról szól, és belegondolni is szörnyű, hogy vannak, akiknek az esküvő és a házasság gyakorlatilag csak egy gyötrelmet, egy letudandó kötelességet jelent az életükben. Nagyon örülök, hogy ennek a visszaszorításában kicsit mi is segítkezhettünk ezen az estén.

 

A kiállításra a legújabb WHISPER kollekcióval látogattatok ki. Milyen visszajelzéseket kaptatok, hogyan tetszett az ottani közönségnek?

Anita: A kiállításon bemutatott prezentációnkon a legnagyobb és legjobb esküvői magazinok szerkesztői, főszerkesztői vettek részt, ahol két gyönyörű modellen, Tombor Nellin és Kondás Katán mutattuk meg a legújabb ruháinkat. Nagyon jó visszajelzéseket kaptunk; ami nekem személy szerint a legjobban esett, amikor azt hangsúlyozták ki, hogy mennyire friss és előremutató a kollekció, és jó látni, hogy a már megszokott vonalak és anyagok mellett tudunk valami újat hozni.

Imádták a háromdimenziós modelleket, és nagyon tetszett nekik, hogy nem a klasszikus romantikus hangulat jelenik meg a kollekciónkban, hanem valami sokkal különlegesebb. Érdekes, hogy pont attól féltem a legjobban, hogy vajon hogyan fogadják majd, hogy ennyire más stílusban gondolkodtunk, vajon mennyire fogják elfogadni, hogy egy olyan világot hoztunk, ami nem annyira megszokott tematikájú. Ennek ellenére pont ez tetszett benne mindenkinek, az ausztrálok még viccesen meg is jegyezték, hogy végre nem tengerparti stílust látnak mindenhol. És valóban: lehet, hogy nekünk itt, Magyarországon az a környezet nagyon érdekes és különleges, mert nincs minden nap részünk benne, de sok más nemzet számára mindennapos. Ami még nagyon pozitív visszajelzés volt, hogy mind az amerikai és ausztrál, mind az európai és ázsiai klienseink megtalálták a kollekcióban azokat a darabokat, amik számukra szerethetőek voltak. Különös volt viszont, hogy mennyire pici volt ezekben a halmazokban az átfedés, nagyon ritkán lehet ennyire élesen elkülöníteni, hogy mi a bestseller egy adott területen, mert mindenkinek más tetszett.

 

A különböző háttér és ízlésvilág miatt sokszor nem feltétlenül találkoznak a vélemények. Mit tapasztaltok, milyen fő irányvonalakban különülnek el a vásárlói igények? Hogyan lehet megfelelni az elvárásoknak?

Viki: Mindig nagyon meglepő számunkra, hogy mennyire különbözik az ízlés Amerikában, Európában vagy éppen Ausztráliában az esküvői ruhák terén. Szerencsére az elmúlt pár év alatt, amióta a külföldi piacon is jelen vagyunk, sikerült megismernünk az egyes nemzetek esküvői szokásait, illetve azokat a tényezőket, amelyek befolyásolják, hogy egy adott országban mi alapján választanak a nők esküvői ruhát. A tervezés során Anita mindig nagyon figyel arra, hogy mely szabásvonalakat, formákat, anyagokat kedvelik az egyes országokban, éppen ezért mindig törekszik a kollekció változatosságára.

Amerikában például a sellő szabású, elöl V kivágású ruhák mindig is nagyon népszerűek voltak, még plus size méretekben is.  Ott sokkal nagyobb az önbizalma a hölgyeknek, mint Európában. Ausztráliában inkább a lágy esésű, könnyed, A-vonalú vagy bő szoknyás ruhákat választják, hiszen a meleg és párás éghajlat miatt az sokkal kényelmesebb számukra.

Érdekesség, hogy az új Whisper kollekció lézervágott illetve háromdimenziós virág- és levélmotívumokkal díszített esküvői ruháit elsősorban az európai és ausztrál kereskedők imádták – Párizsból, Londonból és Melbourne-ből érkezett buyerek teljesen el voltak ájulva attól, mennyire friss és modern a kollekció, mennyire különbözik a többi megszokott esküvői ruhától, ami egy pluszt adott a márka megítélésének. Az amerikai partnereink viszont inkább azokat a modelleket részesítik előnyben, amelyekről tudják, hogy biztos eladás, kevésbé merészek az új fazonokat, alapanyagokat illetően.

Melyek voltak idén a legkedveltebb darabok, amelyre a legtöbb szem szegeződött?

Viki: Összességében a teljes Whisper kollekció nagyon jó visszajelzést kapott, mind a buyerek, mind a sajtó részéről. Idén kifejezetten sok újságíró és blogger érdeklődött a kollekcióról: a legnagyobb amerikai esküvős magazinok (BRIDES, The Knot, Inside Weddings, Martha Stewart Weddings) képviselői, illetve ismert bloggerek és influencerek is ellátogattak hozzánk a Bridal Week alatt, mindannyian elismerően nyilatkoztak a ruhákról. A sajtó természetesen a legkülönlegesebb ruhákra ugrott rá, egyből kölcsön is kértek néhányat divatanyagok fotózásához.

A meglévő partnerszalonjaink, illetve potenciális új kliensek favoritjai között szerepeltek a háromdimenziós virágos ruhák, az apró levélapplikációkkal díszített modellek és a hímzett illetve gyöngyös csipkés ruhák:

Anita: A sajtó érdeklődése mindig másra irányul, mint a menyasszonyoké. Azt már megfigyeltem, hogy teljesen mindegy, hogy melyik kontinensen vagyunk, az újdonságokhoz mindig egy pici idő kell, mire a vásárlók is befogadják, megszokják. A szokatlan és merész dolgok mindig csak kevés embert bátorítanak arra, hogy elsőként válasszák őket, de szerencsére a kereskedőink és a partnereink nagyon nyitottak voltak az újításainkra. Valószínűleg azért is szeretik a Daalarnát, mert keresik azt, ami picit más és különlegesebb. Ha valamit megtanultam az elmúlt hat kiállításon, az talán az, hogy nem szabad mindig a trendeket követni, hanem merni kell önmagunknak lenni és olyan világot is megmutatni, ami talán elsőre szokatlan lehet mások számára. Mindennek helye van, és sokan épp pont arra lesznek majd kíváncsiak, hogy mi az, ami te vagy, és mit tudsz mutatni másokhoz képest. Természetesen vannak irányzatok, amikhez nekünk is alkalmazkodni kell, de nagyon fontos, hogy mindig bele tudjunk csempészni valami egyedit is a ruháinkba.

 

Melyek voltak azok a fő irányzatok, amelyeket te is figyelembe vettél, Anita? Milyen stílust képvisel majd a menyasszonyi ruha 2019-ben?

Anita: Nagy újdonságot jelentenek majd a háromdimenziós csipkék, muszlinok, melyek mellett természetesen megmaradnak az örök klasszikusok is, hiszen általánosságban elmondható, hogy az esküvői ruha szinte nem is képzelhető el csipke és tüll nélkül. Megjelennek majd merészebb alapanyagválasztások, illetve különleges, új megoldások – például a pelerinek, kapucnik jelen lesznek az esküvők világában is. Van egy kedvenc mondásom, amely szerint „Ki akar ma már fátylat, ha superman is lehet?” Ez is egy olyan kis apró eltávolodás a klasszikus menyasszonyi fátylaktól és kiegészítőktől, amellyel egy új színt lehet becsempészni az esküvői megjelenésbe.

Ha valaki ragaszkodik is a klasszikus vonalakhoz, akkor is lehetőség van a kiegészítőkkel való játékra. Ez most az egyik kedvenc irányzatom, amivel a jövőben még többet szeretnék foglalkozni.

A kiállítás mellett jutott egy kis szabadidőtök a kikapcsolódásra is? Ellátogattatok valamilyen számotokra kedves helyre?

Viki: Idén egy nappal tovább tartott a kiállítás, mint a korábbi években, így a standépítési nappal együtt 5 napot dolgozunk New Yorkban. Két plusz napot hagytunk városnézésre és a kikapcsolódásra, így pár kedvenc helyre mindenképp el szerettem volna idén is menni: Bryant Park és a High Line, emellett pedig a kedvenc cukrászdámba, a Magnolia Bakerybe. Ha klassz reggelizőhelyet kerestek, akkor pedig a Blank Slate Coffee + Kitchen nevű helyet ajánlom Manhattanben, a Madison Avenue-n.

Nézd meg a teljes WHISPER kollekciót a Daalarna weboldalán!