Körülbelül 12 hónapod van arra, hogy megszervezd az esküvődet? Semmi gond, esküvőszervezés kisokosunk segítségével megmutatjuk, hogy mikre ügyelj egy évvel az esküvő előtt!
A lánykérés után a legtöbbünk menyasszony üzemmódba kapcsol. Végre elővehetjük a titkosított Pinterest albumunkat, amiben már rég gyűjtögetjük az inspirációkat a nagy napra, felelevenítjük a telefonunkban lementett álomruhákat, és hip-hop esküvőszervezővé avanzsáljuk magukat az eljegyzést követő 1-2 óra leforgása alatt. A szervezés azonban jóval összetettebb, mint ahogyan azt elsőre gondolnánk. Amint a szolgáltatók választására kerül a sor, látjuk majd, hogy rengeteg ember dolgozik ebben az iparban, és mind azt mondja majd, hogy ő a legjobb. Sok kutatómunka eredménye, hogy kiválasszuk a hozzánk stílusban és árban leginkább passzolót. Ott vannak továbbá a kényes kérdések is, hogy kit invitáljunk meg a nagy napra, és kit húzzunk le a listáról, vagy hogy hogyan ültessük le a vendégeket, és milyen menüt tegyünk le eléjük. Számos olyan tényező van, ami egyszerre hullik majd rátok, és ha nem segíti egy esküvőszervező a munkátokat, akkor könnyű egy kis csónakkal elveszni az óceán közepén – kiváltképp, ha viszonylag kevesebb idő áll a rendelkezésetekre. Ajánlókban készítettünk egy prioritási listát, hogy mi az a sorrend, ami segít eligazodni a szervezés útvesztőiben, és bemutatjuk, hogy mikre ügyelj, ha egy éven belüli időpontot választottatok magatoknak.
Elsőként készíts magadnak egy jegyzetet, egy úgynevezett „to do” listát, amelyen vezeted, hogy melyik szolgáltatóval és elintéznivalóval milyen státuszban állsz. Ha ezzel megvagy, akkor menj végig az alábbi pontokon, és pipáld ki, amelyekkel már megvagy, illetve készíts kis feljegyzéseket, hogy milyen elintéznivaló vár még rátok.

Kalkuláld ki, hogy milyen összeghatár keretei között mozoghatsz, és szemezgess a szolgáltatók között.
Elsőként számold össze, hogy milyen költséghatárt adtok magatoknak – ez behatárolja majd, hogy hány fő vendég invitálásával számolhattok, milyen volumenű esküvőt tervezhettek, és sajátos módon segít rendszerezni a szolgáltatók tömkelegét is, akivel az esküvői piacon találkozhatsz. Az összeg egy szűk százalékára tekints vésztartalékként, amely biztosítékként szolgál majd, ha váratlan kiadásra kerülne sor, vagy pedig magasabb összeggel kell végül kalkulálnotok, mint amelyre eredetileg számítottatok. Nem véletlen, hogy az esküvőt sokan egy építkezéshez hasonlítják – a kiadásoknak nagyon nehéz megtalálni a végét, és akkor is számtalan kis apróság merül fel újra és újra, ami a végösszeget gyarapítja. Épp ezért sokszor csalódottan állnak szemben a menyasszonyok a számlákkal, hogy az anyagi tényezők gátat szabnak az álomesküvőjük megvalósításának, pedig sokszor minimális keretből is megvalósíthatóak az eredeti tervek. Az ilyen esetekre állíts fel egy prioritási listát, és fókuszálj azokra, amelyek kiemelten fontosak a számodra, és a kevésbé lényeges tényezőkre pedig fektess minimális hangsúlyt.
Ha kialakult a rendelkezésetekre álló összegkeret, vessétek bele magatokat a szolgáltatók vadászatába.

Állítsd össze a vendéglistát, majd amint lehet, foglald le a helyszínt.
Gondoljátok át, hogy milyen tematikájú esküvőt képzelnétek el magatoknak, és milyen helyszín állna jól annak a stílusnak. A legjobb esküvői helyek naptára hamar megtelik, így amint az időpontot kiválasztottátok, foglaljátok le a számotokra kedves helyszínt is. Erre kihatással lesz a meghívott vendégeitek száma is, így ezzel párhuzamosan kezdjétek el rögzíteni azt is, hogy kiket szeretnétek vendégül látni az esküvőtökön, így utóbb majd mekkora befogadóképességű hellyel kell számolnotok.

Tedd hivatalossá!
Ahhoz, hogy az esküvőtök hivatalos elismerést is nyerjen, az anyakönyvvezető előtt is meg kell jelennetek. Ez is határidőhöz kötött – az anyakönyvvezető az esküvőt csak a házasságkötési szándék bejelentését követő 30 nap utáni napra tűzheti ki. Ez ugyan nem tűnik soknak, de az időpontfoglalás itt is korlátolt, kiváltképp, ha szeretnétek valamilyen külső helyszínen tartani a polgári szertartást.

Inspirálódj!
Legtöbbünknek már a lánykérés pillanata előtt kész terv van a fejében, hogy hogyan képzeli el az esküvőjét, a pasztell virágoktól egészen a szalvéták kérdéséig. Ezért túl sok újdonság már nem fogad, ha elkezdjük vadászni az inspirációs képeket.
Ha viszont még nem volt benned a menyasszony gén, akkor kezdj el néhány Pinterest mappát gyártani, ahova rengeteg kis részletfotót elmenthetsz, és később megmutathatsz a szolgáltatóidnak, hogy milyen témát álmodtál meg magatoknak. Na és ne hagyd ki a sorból a magazinunkat sem, ahol az inspirációk és valódi esküvők menüpont alatt rengeteg ötlet vár arra, hogy megvalósítsd.
Ötletet adhatnak azok az esküvők is, amelyeken az utóbbi időben részt vettél. Mik voltak azok, amik tetszettek, mit csinálnál másképpen? Ezek mindig olyan tapasztalatok, amelyek szintén segítenek abban, hogy edukálódj.
Fotó: Pinewood WeddingsIgazán biztosra akarsz menni? Olvasgasd a Secret Stories Inspirációk és a Valódi esküvők rovatait! 🙂
Kezdd el lefoglalni a szolgáltatókat!
Ahogyan a jó helyszín hamar elfogy, úgy a többi kiemelkedő szolgáltató is nagyon korán lefoglalásra kerül. Elsődlegesen keress egy jó fotóst; a tapasztalatok alapján a helyszín után ez az, amit a leghamarabb megkeresnek a menyasszonyok. A kutatást pedig folytathatod a zenekarral, esetlegesen a cateringgel, a nászúttal és egy jó dekoratőrrel.

Küldd el a Save the Date leveleidet!
Válaszd akár az online, akár a papír formátumot, érdemes még a meghívó kiküldése előtt kedveskedned a vendégek felé a Save the Date emlékeztetőkkel, amellyel jelzed a meghívottaid felé, hogy mikorra tervezitek az esküvőt, és hogy feltétlenül számítotok arra, hogy együtt ünnepelhettek velük. Ez különösen azoknak a vendégeknek elsődleges, akik messzebbről vagy külföldről érkeznek az esküvőtökre, így időben tudnak kalkulálni a repülő- vagy autóúttal, illetve a szállásokkal.
Ha Ti biztosítjátok számukra az elszállásolást, akkor ezzel párhuzamosan foglaljátok le a szükséges szobákat, illetve intézzétek el az olyan ’apróságokat’ is időben, mint például a vendégek szállítása, és esetlegesen a részükre szervezett kikapcsolódások, közös kirándulások.

Válasszátok ki az esküvői ruhátokat!
Nem tudom, hogy van-e olyan menyasszony, akinek nem ez az első dolog a lánykérés után, így lehet a sorban ez már itt irreleváns helyen áll. Ha azonban meg tudod állni, hogy a lánykérés után két órával már nem egy szalonban próbálsz, akkor ütemezd azt az ajánlásunk alapján. A Daalarnánál azt szoktuk javasolni, hogy legalább 4-6 hónappal az esküvő előtt keressetek meg minket – általában ez a legideálisabb –, 3 hónapon belüli rendeléseknél sajnos már felárral kell számolnunk, illetve azt sem tudjuk garantálni, hogy a legkülönlegesebb anyagok ilyen szűk intervallumban megérkeznek hozzánk.
Ha megtaláltátok a számotokra legkedvesebb darabot, akkor három ruhapróbán kell majd részt vennetek, míg a kész ruhát elvihetitek. Utóbbit jellemzően közvetlenül az esküvő előtt tehetitek meg, arra az esetre, hogyha most éreznéd azt, hogy neked egy korszakalkotó életmódváltásra van szükséged, akkor ahhoz a ruha méretei is tudjanak igazodni, csakúgy mintha valamilyen szépészeti beavatkozást tervezel, vagy pedig kisbabát vállalsz.

Gondoljatok a kisebb részletekre is.
Miután a fő szolgáltatókat lefoglaltátok, keressetek alkalmat arra is, hogy megrendeljétek az esküvői tortátokat, megbeszéljétek az esküvői menüt, elintézzétek a karikagyűrűket, illetve időpontot foglaljatok a szépészeti kezelésekre is, így például a fodrászhoz, sminkeshez, manikűröshöz, valamint azokhoz a szolgáltatókhoz, akik hozzá tudnak tenni ahhoz, hogy igazán szépnek érezd magad az esküvőd napján.

Küldd ki a meghívókat!
Legalább az esküvő előtt 8 héttel gondoskodj arról, hogy a vendégek megkapják a részükre szóló meghívókat. Ez már csak a készülődés miatt is fontos – számotokra is jó visszajelzés, hogy hány fővel kell majd végül számolnotok.
Csapjatok bele a lány- és legénybúcsúba.
Megközelítőleg az esküvő előtt két hónappal szervezzetek magatoknak egy lányos és fiús estét, ahol alkalmatok nyílik egy jót ünnepleni, és kicsit jobban meg is ismerhetik egymást azok, akik az esküvő alkalmából találkoznak először. A lány- vagy legénybúcsú nem kell, hogy a klasszikus őrületbe torkoljon; szervezzetek rendhagyó közös programokat együtt, akár utazzatok el valahova, vagy tartsatok egy kis pikniket egy bájos helyen. A lényeg, hogy töltsetek egy kis időt együtt, és kerekítsetek egy jó alkalmat arra, hogy felidézzétek a legkedvesebb közös emlékeiteket.
Tippek a lánybúcsúra ezen a linken!

Készítsétek el az ültetési rendet.
Mindig az egyik legkényesebb kérdés, hogy ki kivel üljön együtt, kik azok, akik egymás nyakába borulnak örömükben, és kik azok, akik egy asztalnál sem ülnek szívesen a másikkal. Ha kibogoztátok az összes szálat, essetek neki az ülésrend kialakításának.
Ültetési rend az esküvőn – Így csináld jól az etikett szerint!

Ellenőrizd a „to do” listádat.
Fusd át, hogy minden a helyére került-e, nem feledkeztetek-e el a nagy hajrában valami aprócska részletről, és hogy minden szükséges szerződés aláírásra került-e a főbb szolgáltatókkal.
Próbáld meg élvezni a pillanatot.
Ne felejtsd el, az esküvőre való készülődés nem egy versenymenet, a lényeg, hogy a vőlegényeddel megéljétek ezeket a különleges pillanatokat. Ne aggódjatok, ha nem kerül az utolsó virág is a helyére, ha a húsleves nem olyan hőmérsékletű, amiről mindig álmodtál, vagy ha megakad a zeneszám, amikor bevonulsz az oltárhoz. Ezek olyan apróságok, amikre később nem is emlékszel majd, csak azokra a kedves pillanatokra gondoltok majd vissza az évek távlatából, amelyek igazán fontosak. Az, hogy azon a napon összeházasodtatok. Csak ez számít.
Hogy tetszett esküvőszervezés kisokosunk? A Daalarna legújabb, 2018-as esküvői kollekciója, az OCEAN próbálható a Daalarna budapesti showroomjában. Időpont-foglaláshoz kattints ide az elérhetőségekért.