New Yorkban, a Bridal Weeken mutatkozott be a Daalarna 2018-as kollekciója, az OCEAN. Az esküvői ruhák nemzetközi fogadtatásáról Somlói Viktória sales- és marketingmenedzsert kérdeztük, aki azt is elárulja, hogy melyek voltak a legkedveltebb fazonok.
Idén már ötödik éve annak, hogy New Yorkban bemutatjátok a Daalarna legújabb kollekcióját az aktuális Bridal Weeken. Mesélsz arról, mi is történik ilyenkor a városban?
A New York Bridal Week tulajdonképpen azt jelenti, hogy minden évben van egy hét, amikor az esküvőiruha-tervező szakma összegyűlik New Yorkban és bemutatja a legújabb kollekciót a partnereknek és a buyereknek, viszonteladóknak. Tehát nem egy fashion weeket kell elképzelni divatbemutatókkal, újságírókkal és hírességekkel, hanem egy szigorúan szakmai eseményt.
A Daalarna csapata a 2017-es One Fine Day Bridal Marketen
Idén volt egy lényeges különbség a korábbi évekhez képest: ezúttal nem a megszokott helyszínen voltatok jelen, hanem egy új esküvői kiállításhoz csatlakoztatok a New York Bridal Week keretein belül.
Idén egy sokkal exkluzívabb kiállításra sikerült bekerülnünk. Nagyon örülünk, mert ez minőségi ugrásnak tekinthető a márka életében. A kiállítás neve One Fine Day Bridal Market és Ausztrália legnagyobb városaiban (Sydney, Perth, Melbourne, Brisbane) már évek óta nagy sikerrel rendezik meg. Tavaly volt New Yorkban az első kiállításuk és már akkor láttuk Anitával, hogy nagyon magas minőséget képviselnek, ezért különösen boldogok voltunk, amikor kiderült, hogy örömmel látnak minket a kiállítók között az idei Bridal Weeken.
Ez azért is nagy szó, mert ők csak limitált számú esküvői ruhamárkával dolgoznak együtt és szigorú kritériumoknak kell megfelelni ahhoz, hogy egy esküvői ruhamárka bekerülhessen hozzájuk.
Mit mondtak a Daalarnáról, milyen jelzőkkel szokták illetni a márkát külföldön?
Az első, amit mindenki ki szokott emelni, a különleges alapanyagok és a minőségi kivitelezés. Azt mondják, látszik, hogy sok munkát fektetünk egy-egy esküvői ruha elkészítésébe. Ez nagyon nagy büszkeség számunkra, hiszen egy-egy ruha mindig élőben mérettetik meg igazán. Egy kampányfotó erejéig könnyű szép ruhákat „varázsolni”, az igazi érdem az, ha élőben is minőségi a kivitelezés.
Milyen volt ez a pár nap, milyen élményekkel gazdagodtatok New Yorkban a One Fine Day Bridal Market kiállításon?
Maga a kiállítás négy napos volt: péntektől hétfőig, minden nap reggeltől késő délutánig tartott. Csütörtökön standot építettünk rendeztük hármasban Anitával és Vikivel (Viktoria Jones, a Daalarna amerikai képviseletéért felel – a szerk.). A berendezés már részben adott volt, több szettből választhattuk ki, pontosan mit szeretnénk, de hangulatában a kiállítás enteriőrje leginkább a loft hangulatot keverte egy kis minimalista eleganciával.
Kristálycsillár és trendi bútorok, például fémkeretes székek tökéletesítették a hatást. Ehhez jött hozzá a Daalarna OCEAN kampány óriásira nagyított plakátja és természetesen maga a kollekció, amit már korábban odaküldtünk a helyszínre. Nagy örömünkre a Daalarna örök múzsája, Tombor Nelli idén is végig velünk volt, hogy modellként segítse a munkánkat, és a buyereknek leginkább tetsző ruhákat bemutassa.
A kiállításra előre leszervezett időpontra jöttek a vendégek, óránkénti beosztással. Végig hatalmas telt házunk volt, még ebédelni sem maradt szinte időnk, annyira sok érdeklődő érkezett. Egy-egy időpont során a partnerszalonoknak megmutattuk az új kollekciós ruhákat, majd a szalon tulajdonosa, buyere vagy képviselője kiválasztotta a neki leginkább tetsző darabokat, amit kérésére Nelli élőben bemutatott nekik.
Nelli fantasztikus modell: volt olyan óra, amikor 20-25 ruhát kellett egymás után felpróbálnia. Minden ruha gyönyörűen állt rajta, igazán el voltak ragadtatva tőle a vendégeink.
Mesélj kicsit az új OCEAN kollekcióról, amit először láthattak a nemzetközi szalontulajdonosok és a buyerek. Melyik fazonok voltak a nagy kedvencek?
A Nr. 1 talán az a hernyóselyem muszlin ruha volt, amelynek a felsőrész csipke applikációkkal van díszítve, a szoknya rész pedig nagyon könnyed, légies anyagból készült. Imádták, amikor Nelli meglibbentette.
Szerették még a kampányképeken is látható csipke bodyt, amit puhatüll szoknyával kiegészítve ajánljunk a menyasszonyoknak. Az illúziótüll felsőrész teszi igazán különlegessé, ami szinte észrevehetetlen a dekoltázson.
Nagyon szerették a gyöngyös csipkéből készült ruháinkat, illetve egy hercegnős fazonú, háromdimenziós tüll virágokkal díszített ruha is nagy kedvenc volt, szinte mindenki látni akarta Nellin.
Érdekel a Daalarna 2018-as kollekciója? Kattints ide a teljes lookbookért!
Már 30 felett van világszerte a Daalarna partnerszalonjainak a száma, Amerikától Európán át Ausztráliáig számos nagyvárosban kaphatók a márka esküvői ruhái. Elárulod, milyen új helyszínekkel bővült idén a partneri hálózat?
Európából Ausztria (Linz) és Svájc (Luzern) az új belépők, Skóciában és Belgiumban pedig decemberben lesznek Daalarna bemutatók. Amerikában Washington, Savannah, Raleigh, Charleston és a kanadai Vancouver a legújabb városok, ahol hamarosan megjelennek a Daalarna ruhák.
Külföldön élő menyasszonyok, figyelem: a jelenlegi üzletlista ezen a linken megtekinthető.
Milyen érdekességeket ajánlanál a Secret Stories olvasóinak New Yorkból?
Felfedeztünk egy szuper éttermet, amit szívesen ajánlok, ABC Cocina a hely neve Manhattanben és leginkább a különleges tapasok és koktélok miatt népszerű. Az NBC stúdiólátogatás is nagyon izgalmas volt, itt forgatták a Jóbarátokat és több híres sorozatot, valamint itt készül a Jimmy Fallon Show is. Kis szerencsével még a műsor főpróbájára is bejuthattok. Nekünk sikerült, óriási élmény volt.
A Daalarna 2018-as esküvői kollekciója, az OCEAN már felpróbálható a Daalarna budapesti showroomjában is. Időpont-foglaláshoz kattints ide az elérhetőségekért.