Ötödik alkalommal adták át a hazai esküvő szakma együttműködési díjait november 18-án a Hungarian Wedding Gala eseményén. Déri Annamáriával és Landesz Katalinnal, az esemény ötletgazdáival és főszervezőivel beszélgettünk a díjátadó küldetéséről és az is szóba került, miért az esküvői szolgáltatók együttműködése a tökéletes esküvő záloga.
Kondella Misi fotói a 2016-os gáláról
Secret Stories: Az esemény weboldalán kiemelten kommunikáljátok, hogy a Hungarian Wedding Gala díjait az együttműködés jegyében adjátok át minden évben. Mit jelent ez pontosan?
Déri Annamária: A tapasztalatok azt mutatják, hogy a sikeres esküvő legfontosabb alapfeltétele aszolgáltatók együttműködése. Ha például a fotós és a filmes egymással versengve, egymás látószögét rontva próbálja a legjobb pillanatot elkapni a nagy napon, annak az ifjú pár látja a kárát.
Landesz Katalin: A gála éppen ezért a szakma nagy éves szezonzáró összejövetele, ahol a különféle szolgáltatók kiereszthetik a gőzt az esküvői szezon végén és kicsit lazább keretek között is megismerkedhetnek egymással. Ezzel is a párbeszéd, az együttműködés és az összefogás fontosságát szeretnénk hangsúlyozni a különféle esküvői szolgáltatók között. Nem az a célunk, hogy a Wedding Gala egyedülálló legyen, sokkal inkább példát szeretnénk felmutatni arra, milyen nagyszerű dolgok születhetnek abból, ha a különféle szolgáltatók találkoznak, megismerkednek és megkedvelik egymást. Ebből később sokféle szakmai kapcsolódás kialakulhat, legyen az egy közös szakmai workshop, egy inspirációs fotózás megszervezése vagy egy komplett esküvő közös kivitelezése.
Annak idején egyébként a mi szakmai kapcsolatunk is hasonlóan indult Annamarival: Hétévvel ezelőtt egy esküvőszervező tanfolyamon ismerkedtünk meg, majd két külön cégben kezdtünk el dolgozni az esküvőszervezés területén. Később felmerült, hogy szívesen vennénk részt az esküvő kiállításon, méghozzá egy közös standdal.Ez akkoriban elég nagy meglepődést váltott ki, sokan nem értették, hogy konkurens esküvőszervező cégként hogyan jelenhetünk meg együtt. Mi azonban úgy gondoltuk, hogy értelmetlen, ha egy fal szétválaszt minket, a közös tér azonban inkább erősít és szimpatikusabbá tesz mindkettőnket és a velünk együtt kiállító többi szakmai szolgáltatót is, mindamellett, hogy költséghatékonyabb megoldásnak is bizonyult.
A Hungarian Wedding Gala három főszervezője – Balról jobbra: Landesz Katalin, Nacsa Szilárd és Déri Annamária, Fotó: Kondella Misi
Secret Stories: A gálán az esküvői szakma kiemelkedő szolgáltatóit is díjazzátok olyan kategóriákban, minthelyszín, vendéglátó, esküvőszervező, cinematográfus, ceremóniamester, dekoros, öltözéktervező, stb. Hogyan zajlik a jelölési folyamat és maga a szavazás?
Déri Annamária: Bárki jelölhet és szavazhat, aki az esküvőszakmában dolgozik és ez igazolni is tudja. Aköszönőajándékokat gyártó cég ugyanúgy tagja lehet a közösségnek, mint egy fotográfus. Egy vállalkozás azonban csak egyszer szavazhat, így nem fordulhat elő az, hogy egy nagy cég azért nyeri meg a versenyt, mert ők rendelkeznek a legtöbb alkalmazottal.
Landesz Katalin: A szabályzatot folyamatosan próbáljuk jobbá, igazságosabbá tenni, bár mindenkinek megfelelni sajnos nem lehet. Nagy szívfájdalmunk, hogy a jelenlegi rendszerben például sok szolgáltatónak nem tudunk díjat adni, mert nem kap elég jelölést a kategóriája.
Déri Annamária: A cél az lenne, hogy a jelölés ne szimpátia és ismeretség, hanem érdem alapján történjen. Persze ez nem könnyű, mert ehhez le kell ülnie minden szolgáltatónak és végiggondolniaz abban az évben lezajlott esküvőket, hogy kik teljesítettek szerinte a legjobban, illetve kikkel volt a legjobb együttműködni. Ugyanakkor nem minden szolgáltatónak van rálátása a másik szakmájára: például egy többnyire férfiakból álló zenekar nehezen tudja megítélni a legjobb öltözéktervezőt és fordítva, hiszen egy ruhatervező ritkán vesz rész magán az esküvőn, ahol meghallgathatná a zenekart. Sokan nehezen veszik észre a háttérben munkálkodó, kevésbé látványos szolgáltatókat: a meghívót készítő grafikust, a fény- és hangtechnikát vagy a bútorbeszállítókat, pedig mi szervezőként tapasztaljuk, hogy nélkülük nem létezik tökéletes esküvő. Szeretnénk a jövőben erre valamilyen szabályzati megoldást kitalálni, például kötelezővé tenni, hogy minden egyes kategóriára szavazzanak, de mindenekelőtt az a legfontosabb, hogy a különféle szolgáltatók legyenek nyitottabbak a másik munkájára.
“Bár a jelölési, szavazási lehetőség csak a szakmának szól, a díj hírértéke a leendő házaspároknak is fontos, hiszen a jelölések és díjak alapján szimpatikusabbá válhatnak a szolgáltatók.”
Secret Stories: A Wedding Gala díjának valóban komoly hírértéke is van: ha valakit jelölnek, esetleg meg is nyeri a díjat, a segítségével könnyebben kiemelkedhet az esküvői szolgáltatók minden évben egyre nagyobbra duzzadó – és emiatt a szakmán kívüliek számára egyre kevésbé átlátható – tengeréből.
Landesz Katalin: Egy kívülállónak, aki optimális esetben életében egyszer foglalkozik esküvőkkel – a saját nagy napjának megszervezésekor – valóban egyre nehezebb választani a különféle esküvői szolgáltatók közül. A Wedding Award egyfajta iránymutatásként is szolgálhat számukra, ugyanakkor rendszeresen hangsúlyozzuk, hogy a szakma, az awardnem csak a minőséget, hanemaz együttműködési készséget is díjazza, a kettő nem választható szét egymástól. Nem áll szándékunkban meghatározni az adott év legjobb fotósát, miaz emberi oldalt szeretnénk hangsúlyozni: ki az, akivel a leggördülékenyebb a közös munka? Persze ez a hozzáállás a záloga lehet egy sikeres esküvőnek is, de szakmai minősítésekbe nem szeretnénk belemenni, a díjnak nem ez a célja. Egyébként sem gondolom, hogy kategóriánként csak egyetlen díjazott tudja felmutatni azt a szakmai minőséget, ami elvárható egy esküvőnél. A célunk, hogy a tehetséget és a különlegességet díjazzuk, hogy olyan szakmabelieket emeljünk ki, akiknek nemcsak számszerű és üzleti céljaik vannak, hanemelőbbre viszik a szakmát.
Déri Annamária: A gála és a díjazás célja az is, hogy felhívjuk a figyelmet a vidéki szolgáltatókra is. Jellemzően szinte minden Budapesten összpontosul, pedig a fővároson túl is számos minőségi esküvői szolgáltató közül lehet választani. Több olyan vidéken élő szakmabelit ismertünk meg a gálán, akikkel egyébként biztosan nem találkoztunk volna más módon. Ezért hírlevelekkel és különféle módszerekkel próbáljuk évről évre bővíteni és színesíteni a Wedding Gála közösségét és arra biztatjuk a szakmát, hogy jelöljenek, szavazzanak és jöjjenek minél többen az eseményre.
Secret Stories: Hány főt számlál a Wedding Gala szakmai közössége?
Déri Annamária: Általában200-300 fő vesz részt az eseményen, de a tényleges szakmai közösség ennél jóval nagyobb. Harmadik szervezőtársunk, Nacsa Szilárd kíséri figyelemmel rendszeresen a frissen regisztráltak listáját.
Secret Stories: Minden évben más tematikára építitek a rendezvényt. A Hó és jég, a 20-as évek, a Rockabilly és a Yachtparti tematika után idén „Wedding Oscar Night”-ot rendeztetek.
Landesz Katalin: Az ízlésformálás is célja a rendezvénynek minden évben: a tematikák bemutatásával az a célunk, hogy megmutassuk az esküvőre készülőknek, mennyire harmonikussá tehető minden részlet, ha van az eseménynek koncepciója. Komplett egészében megszervezzük a rendezvényt a korábbi évben díjazott szolgáltatókkal együttműködve, ezzel szintén egyfajta példát mutatva arra, milyenkülönleges dolgok sülhetnek ki az együttműködésből. Idén az ételeket a Gundel szállította, a dresszkód black tie volt, a dekoráció arany-fekete színben készült és idén először egy vidéki helyszínen, az impozáns Gödöllői Királyi Kastélyban rendeztük meg a gálát. Hatalmas buli volt, úgy éreztük a helyszínen és a visszajelzésekből is, hogy mindenki nagyon jól érezte magát. Jövőre folytatjuk!
Kondella Misi fotói a 2016-os gáláról, Az alsó sorban középen: a Daalarna csapata az idei gálán
Véradás a Hungarian Wedding Gala és a Ments Életet Közhasznú Alapítvány szervezésében – részletek ide kattintva. Szeretnél mostantól még több titkos történetről értesülni az esküvők világából? Lájkold a Secret Stories Facebook oldalát!